حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3769×
  • نمونه تبلیغات فعال

  • پ
    پ

    سلام به شما دوست عزیز , به کارشناسی خوش آمدید.

    امروز قرارِ درباره بهترین کسب و کار در گیلان ، پردرآمدترین شغل در گیلان و فرصت‌های شغلی موجود در این استان با هم صحبت کنیم.

    اگه برای بار اول هست که مقاله ای از ما می خونی بگم که کارشناسی یا همون (کار+ شناسی) , مجله آموزشی سایت آکادمی مشاغل ایران هستش که ایده های کسب و کاری را با راهنمای راه اندازی اون در اختیارتون قرار میده. امیدوارم مطالبمون رو دوست داشته باشید و شما رو در جمع دوستانمون داشته باشیم.

    و اما بهترین کسب و کار در گیلان چیست؟

    قرارِبا هم بررسی کنیم که بهترین کسب و کار در گیلان در رسته های شغلی مختلف در ایران چیه ؟ و بعد به سراغ چند پیشنهاد ویژه در مورد پردرآمدترین شغل در گیلان بریم.

    بهترین کسب و کار در گیلان و آکادمی مشاغل

    دلیل اصلی که بهترین کسب و کار در گیلان به موضوع این مقاله تبدیل شده این بوده که جزو یکی از سوالات پرتکرار ما تو سایت و اینستاگرام آکادمی مشاغل بوده که با عبور از تعداد لایک های رای گیری مون , لازم دانستیم اطلاعات بیشتری در موردش در اختیارتون قرار بدیم پس اگه شما هم سوالات زیر رو دارید , این مقاله مناسب شماست.

    1. بهترین کسب و کار در گیلان چیست؟
    2. پردرآمدترین شغل در گیلان کدام است؟
    3. چطور کسب و کار خانگی در گیلان راه اندازی کنیم؟
    4. بهترین شغل در رشت کدام است؟
    5. بهترین شغل در لاهیجان کدام است؟
    6. بهترین شغل در تالش چیست؟
    7. ….

    ظرفیت های شغلی در گیلان چیست؟ و چطور بهترین شغل در گیلان را پیدا کنیم؟

    استان گیلان از استان های شمالی کشور ایران میباشد و مرکز این استان کلانشهر رشت است؛ استان گیلان، از شمال به دریای کاسپین و کشور آذربایجان، که از طریق آستارا با آن دارای مرز بین‌المللی است، از سمت غرب به استان اردبیل، از سمت جنوب به استان زنجان و قزوین و از سمت شرق به استان مازندران محدود می‌شود. بر اساس مرکز ملی آمار مساحت استان گیلان ۱۴٬۰۴۴ کیلومتر مربع و جمعیت آن طبق سرشماری۱۳۹۵، ۲٬۵۳۰٬۶۹۶ نفر است، این استان دهمین استان پرجمعیت و دومین استان پرجمعیت شمال کشور پس از استان مازندران است. کلانشهر رشت با داشتن ۴۶ درصد جمعیت کل استان، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر شمال کشور و یازدهمین شهر پرجمعیت ایران میباشد. و این موضوع نشان‌دهنده وجود فرصت‌های مناسب شغلی در شهر رشت است.  از دیگر شهرهای پرجمعیت استان گیلان می‌توان به ترتیب به شهرهای بندر انزلی (مهم‌ترین بندر ایرانی در حاشیه دریای کاسپین)، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا، صومعه سرا و اشاره کرد.

    اکوسیستم کسب و کار در گیلان

    از جمله مواردی که می تواند اکوسیستم غنی کسب و کار در استان گیلان را توصیف کند می توان به موارد زیر اشاره کرد طبیعت استان گیلان، پوشیده از جنگل و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. این استان شامل مناطق سرسبز شمال غربی رشته‌کوه البرز و بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای کاسپین یا همان خزر است. موقعیت جغرافیایی این استان تفاوت بسیاری با دیگر مناطق ایران دارد، تعداد زیاد رودخانه‌هایی که از کوه‌ها سرازیرند باعث شده این منطقه از وفور رطوبت در رنج باشد نه از نبود آن آب و هوای استان گیلان در مناطق کم ارتفاع ساحل دریای خزر به دلیل وضعیت توپوگرافیشان، دارای نوعی بسیار ویژه از آب و هوای هیرکانی هستند. کل این استان متعلق به این منطقهٔ به‌طور خاص مرطوب و سبز است بیش از ۴۰ رودخانه در گیلان جریان دارند که مهم‌ترین آن‌ها سفیدرود است ، اقتصاد استان گیلان، بر پایه کشاورزی، دامداری، صیدماهی و پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم استوار است.    مهم‌ترین محصولات کشاورزی این استان شامل برنج و چای است، که در شهرهای مختلف گیلان، از جمله لاهیجان و رودسر کشت می‌شوند. زیتون نیز از دیگر محصولات زراعی است که کشت آن در شهرستان رودبار رایج است. مراکز مهم صید ماهی این استان عبارتند از بندر آستارا، بندر کیاشهر و بندرانزلی.  مهم‌ترین مراکز پرورش زنبور عسل عبارتند از اشکور بالا و پایین، عمارلو، دیلمان، آستارا و تالش. دامداری نیز در مناطق کوهپایه‌ای انجام می‌شود.  گندم و جو، بادام زمینی، توتون و فندق نیز از دیگر محصولات زراعی گیلان می‌باشند که هنوز نیز به صورت انبوه در نقاط مختلف استان کشت می‌شوند.

    گیلان با تنها ۳۷٫۷ درصد جمعیت شهری به دلیل تراکم بسیار بالای جمعیت روستایی و سطح نسبتاً پایین صنعتی سازی یکی از شهری نشده‌ترین استان‌های ایران است.

    عمده صنایع استان گیلان، محصولات کشاورزی را فراوری می‌کنند ، محصول اصلی کشاورزی تاکنون برنج و چای بوده است. استان گیلان در زمینه تولید چای، زیتون، فندق و بادام زمینی مقام اول و به لحاظ تولید برنج مقام دوم در ایران را داراست اخیراً باغات کیوی بخصوص در شرق گیلان رواج ویژه‌ای داشته و این محصول نیز به عنوان یکی از تولیدات این استان است.

    مزیتهای جغرافیایی اقتصادی استان گیلان

    • برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور نوستراک
    • همجواری با کشورهای آسیای میانه از طریق خاکی و آبی
    • برخورداری از منابع طبیعی و جنگلهای انبوه و اقلیم مستعد و خاک حاصلخیز کشاورزی و تالاب منحصر بفرد انزلی و سواحل زیبای دریایی
    • جاری بودن رودخانه های دایمی و پرآب سفیدرود، پل رود، کرگانرود، شفارود و …
    • وجود منطقه آزاد تجاری انزلی
    • قطب تجاری و کشاورزی از دیرباز تا کنون
    • آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا
    • دسترسی دریایی به بنادر آستاراخان و لاکان روسیه

     

    نرخ بیکاری در استان گیلان 

    نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی یکی از شاخص‌های مهم است، که برای ارزیابی شرایط اقتصادی هر کشور مورد استفاده اقتصاددانان برای تحلیل وضعیت آن کشور قرار می‌گیرد با توجه به مرکز ملی آمار نرخ بیکاری استان گیلان در سال ۹۹، ۱۰.۳ درصد اعلام شده است ، که کمتر از میانگین کشوری است و نرخ مشارکت اقتصادی گیلان ۴۳.۵ درصد می باشد.

    بهترین شغل در گیلان چطور شناسایی می شوند؟

    بهترین کسب و کار در گیلان و به طور کلی درآمدزایی کسب و کارهای مختلف در گیلان و تمامی استان های ایران همگی از یک الگو مهم و اساسی پیروی می کنند که توجه به آن می تواند شما را به سمت انتخاب شغل مناسب هدایت کند تا در کنار راه اندازی کسب و کار پولساز و درآمدزایی مطلوب ,  اطمینان خاطر و رضایت شغلی را هم به شما هدیه دهد، این ویژگی‌ها در کنار هم می‌توانند بهترین شغل در گیلان را رقم بزنند.

    حالا این الگو چیست؟

    این الگوی پیروی از مزیت ها است. مزیت مطلق , مزیت نسبی , مزیت رقابتی و هزینه فرصت

    مزیت مطلق چیست؟

    وقتی ما در موقعیتی که هستیم توانایی تولید یه کالا یا خدمتی رو داریم اونم با منابع کمتر , نسبت به افراد دیگر در موقعیت ها و شهرهای دیگر و استان های دیگر عملا ما در تولید این کالا مزیت مطلق داریم.  باز به زبان دیگر مزیت مطلق به معنای بالاتر بودن میزان بهره وری یک تولیدکننده نسبت به تولید کننده دیگری در تولید یک کالا است.

     هزینه فرصت چیست ؟

    چیزی که ما از دست میدهم تا چیزهای می خواهیم به دست بیاوریم این به زبان ساده هزینه فرصت است

    مزیت نسبی چیست؟

    مزیت نسبی برای زمانی است که ما در یک  کار تو شهر و استانمون مزیت مطلق نداریم . بعد اون باید بریم سراغ مزیت نسبی , حالا مزیت نسبی به تولید یک کالا یا انجام یک کار با کمترین هزینه فرصت گفته می شود. یعنی بریم سراغ کاری که برای انجام و یا تولید  اون نسبت به بقیه استان ها هزینه کمتری داریم.

    مزیت رقابتی چیست ؟

    مزیت رقابتی به برتری کالا و خدمت ما نسبت به رقبا مون گفته می شود که بخاطر همین برتری مشتری تمایل داره کالای ما را بخرد

    صادرات و واردات به گیلان 

    اگه استان گیلان را مثل یه جزیره در نظر بگیریم . برای تامین نیاز ساکنین این جزیره ما نیاز به صادرات کالا هامون برای درآمدزایی و واردات کالاهای دیگه برای ادامه زندگیمون داریم

    بهترین صادرات و واردات گیلان چیست؟

    بهترین صادرات استان گیلان صادراتی است که ما در اون مزیت مطلق یا مزیت نسبی و یا لااقل مزیت رقابتی داشته باشیم و بهترین واردات به استان گیلان وارداتی است که ما کمترین مزیت مطلق و نسبی و رقابتی رو داشته باشیم

    این چه فایده ای داره؟

    لپ مطلب اینکه با این کار ما بیشتر پول در میاریم و کمتر پول خرج می کنیم کالاها و خدماتی که هزینه کمتری برای ما نسبت به استان های دیگر ایران دارد را تولید و کالاها و خدماتی که تولید یا ارائه اون هزینه بیشتر برای ما نسبت به استان های دیگه دارد را هم وارد می کنیم. مزیت رقابتی هم که مسلما برای یک شرکت یا یه تولیدی منحصر به فرد در استان هست که در کنار مزیت نسبی و مطلق از نظر یک موضوع خاص از تمام رقبا در کشور برتر است پس اون هم باید از دست نداد. خلاصه که بررسی شغلی که انتخاب می کنید و یا راه اندازی کسب و کاری که شروع می کنید در استان گیلان با این الگو شانس موفقیت شما رو چندین برابر خواهد کرد.

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در برترین رسته‌های کسب و کاری

    بررسی بهترین کسب و کار در گیلان با عینک های مختلف ( جهت گیری های مختلف ) مسلماً نتایج متفاوتی هم می تونه داشته باشه.

    ما تو آکادمی مشاغل به دلیل اینکه اطلاعات تمام رسته های شغلی رو در اختیارتون قرار میدیم , قرارِ بهترین کسب و کار در گیلان رو کامل تر و از نگاه رسته های مختلفی مثل : مشاغل تولیدی , مشاغل خدماتی , مشاغل اینترنتی و … باهاتون در میان بذاریم , پس بریم سراغ اولین رسته…

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در میان مشاغل تولیدی

    تولید و کسب و کارهای تولیدی یکی از برجسته ترین حوزه ها در بازار ایران هستند. دلیل اهمیت رو هم تو این مقاله ( تولید در ایران ) توضیح دادیم. پس مسلماً بررسی بهترین کسب و کار در گیلان در میان شغل های تولیدی می توانند ایده های پولساز زیادی را در اختیار ما قرار دهد.

    ولی قبل از بررسی ایده های پولساز تولیدی شاید لازم باشد جواب این سوال را هم بدانیم که آیا شما مناسب کار تولید هستید یا نه؟ ما این سوال را در مقاله به عنوان (تولید مناسب چه افرادی است؟) بررسی کردیم که حتماً بهتون تو تصمیم گیری کمک میکنه

    بهترین کسب و کار تولیدی در گیلان

     

    اقتصاد استان گیلان، بر پایه کشاورزی، دامداری، صیدماهی و پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم استوار است.

    كارخانه هاي برنج کوبی در همه جلگه، كارخانه هاي چاي در لاهیجان، لنگرود و فومنات، كارخانه هاي روغن پیرامون رودبار، کارخانه هاي فرآوري ماهی و خاویار در انزلی، کارخانه های ابریشم، تنباکو و لبنیات در رشت پراکنده اند. مجتمع عظیمی در حدود ۵۰ سال پیش براي بهره برداري از منابع طبیعی چوب جنگلهاي انبوه غرب گیلان با نام چوکا در خلیفه آباد اسالم و یک کارخانه کاغذ سازي در پونل علاوه بر چند کارخانه کوچکتر چوب بري در جنوب تالش و شرق گیلان وجود دارند.  جز این بخش مبتنی بر منابع منطقه اي همه صنایع در رشت واقع شده اند صنایع مهم این استان شامل صنایع غذایی، ریسندگی و بافندگی و چوب و کاغذ است. بدلیل فراوانی جنگل ها در استان گیلان صنایع چوب و کاغذ چوکا در تالش از صنایع مهم گیلان و حتی کشور می باشد. به گفته ی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان قطب صنایع سلولزی، فولادی و دارویی و بهداشتی  کشور است استان گیلان جز استان های برتر در صنایع دارویی و مسی است، همچنین گیلان جز استان های برتر در تولید سیمان است.

    معادن برتر استان گیلان

    یکی از لازمه های بخش تولید , معادن منطقه ای می باشند ، این اتان با وجود کم‌وسعت و تازه‌ تاسیس بودنش، در دل خود ظرفیت‌های معدنی به نسبت خوبی دارد استان گیلان با ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع یکی از کم  وسعت ترین استانها کشور است، بیش از ۲۳ درصد مساحت این استان شامل مزارع و باغات کشاورزی و ۳۳ درصد مناطق مسکونی و نواحی جنگلی است. در مساحت شش هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی قابل کار معدنی استان افزون بر ۶۵ معدن شناخته شده وجود دارد.  مهمترین آنها شامل معدن زغال سنگ سنگرود، معادن سنگ آهک، معدن مارن، معدن صدف دریایی آستارا و تالش، معدن خاک نسوز سنگرود، معدن میکای املش، مصالح ساختمانی و سایر مواد معدنی از قبیل سیلیس، سنگ نما، ‌ماسه ریخته گری، سنگ لاشه و …است. در گیلان امکان سرمایه ‌گذاری برای ساخت واحدهای فرآوری از قبیل واحدهای دانه ‌بندی و تولید پودرهای میکرونیزه آهکی و سیلیسی به ظرفیت هر کدام ۳۵ هزار تن، واحد تولید بریکت زغال به ظرفیت ۵۰ هزار تن، واحد تولید بنتونیت اکتیو به ظرفیت دو هزار تن، واحدهای تغلیظ و فرآوری مواد فلزی به ویژه سرب و روی به ظرفیت هر کدام دو هزار تن، واحد تغلیظ و کنسانتره از ماسه ‌های ساحلی به ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تن، واحد گرانیت بر به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمربع موجود است.

    مزیتهای تولیدی و اقتصادی گیلان
    • یکی از قطبهای صنعتی کشور، بویژه در صنایع تبدیلی کشاورزی و دریایی و صنایع دارویی و سلولزی و نساجی (جزو ده استان اول کشور)
    • برخورداری از مواد اولیه برای توسعه صنایع تبدیلی
    • وجود صنایع بزرگ همچون کاغذ و نساجی و فولاد
    • وجود شهرکها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان
    • نیروی کار ماهر و تحصیل کرده و آماده کار در بخشهای مختلف اقتصادی و همچنین نیروی کار ارزان
    • منابع انرژی مصرفی ارزان نظیر آب، برق، گاز و .
    انواع مشاغل تولیدی در گیلان

    به طور کلی بخش تولید در استان گیلان به دو بخش خرد و کلان تقسیم می شوند در بخش تولید کلان در استان گیلان کارخانه های صنعتی زیادی مشغول به فعالیت هستند که غالبا با توجه به داشته های استانی برنامه ریزی و احداث شده اند   از جمله کارخانه های برتر استان گیلان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • لوازم خانگی (پارس خزر)
    • شرکت فولاد آناهیتا گیلان
    • ذوب آهن فولاد خزر
    • شرکت پایا کلاچ

    در کنار معادن و صنایع بزرگ استان تولیدی های کوچک این استان نیز در راستای درآمدزایی و کارآفرینی در استان گیلان نقش بسیار مهمی را دارند

    اگر نسبت به شغل های تولیدی علاقمند هستید و همیشه دنبال یک ایده تولیدی مناسب خودتون می گشتید در ادامه چند مورد از بهترین کسب و کار در گیلان را در حوزه تولید رو باهاتون به اشتراک گذاشتم , میتونید کلیک کنید و اطلاعات کامل اون ها رو  ببینید.

    همچنین اگه دوست داشتید لیست کامل مشاغل تولیدی را هم ببینید می توانید بر روی دکمه لیست کامل تولیدی ها کلیک کنید.

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در میان مشاغل خدماتی

    رسته شغلی بعدی شغل های خدماتی است. کسب و کارهای خدماتی جزو پر تقاضا ترین و تاثیرگذارترین مشاغل در بازار ایران هستند. دلیل اهمیت رو هم تو این مقاله ( خدمات در ایران ) توضیح دادیم. پس مسلماً بررسی بهترین کسب و کار در گیلان در میان شغل های خدماتی می توانند ایده های جذابی را در اختیار ما قرار دهد.

    ولی قبل از بررسی ایده های پولساز خدماتی شاید لازم باشد جواب این سوال را هم بدانیم که آیا شما مناسب کار خدماتی هستید یا نه؟ ما این سوال را در مقاله به عنوان (شغل های خدماتی مناسب چه افرادی است ؟) بررسی کردیم که حتماً بهتون تو تصمیم گیری کمک میکنه.

     

    بهترین کسب و کار خدماتی در گیلان

     

    کسب و کار خدماتی را در استان گیلان را می توان در چهار بخش اصلی تقسیم بندی کرد که عبارتند از :

    • گردشگري
    • بازرگانی
    • اصناف
    • ساختمان
    کسب و کار گردشگری در استان گیلان

    در اقتصاد امروز گردشگری یکی از مهمترین شاخص های اقتصاد غیر نفتی محسوب می شود که با کمترین سرمایه گذاری موجود بیشترین بازده را در کوتاه ترین زمان ممکن میسازد و بازگشت سرمایه در این زمینه تضمین شده است طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل، بزرگ‌ترین صنعت فعال، صنعت گردشگری است که به‌عنوان سومین صنعت مولد شغل و سرمایه، بعد از صنعت نفت و خودروسازی در دنیا قرار دارد.   در ادامه مقاله به بررسی وضعیت گردشگری استان گیلان و مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری میپردازیم: همانطور که گفته شد صنعت گردشگری سومین صنعت مولد شغلی در دنیا است که به واسطه آن مشاغل زیادی راه اندازی میشوند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم کسب و درآمد میکنند براساس تحقیقات انجام‌شده توسط کارشناسان اقتصادی، به ازای هر ۶ نفر گردشگر خارجی، یک شغل و به ازای هر ۲۵ گردشگر داخلی نیز یک شغل ایجاد می‌شود که این نمایانگر نقش جذب توریست در اشتغال‌زایی یک کشور است. استان گیلان به دلیل برخورداری از طبیعت غنی و میراث فرهنگی و تاریخی از قطب‌های گردشگری ایران به‌شمار می‌رود که سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را از سراسر کشور جذب خود می‌کند. از جمله مناطق برجسته گردشگری در استان گیلان می‌توان به روستای ماسوله، دژ قلعه رودخان در فومن، شهر لاهیجان، بازارهای انزلی و آستارا، تالاب انزلی، ماسال گیلان، ساحل چمخاله، پارک جنگلی سراوان، جنگل گیسوم، تله کابین لاهیجان و … اشاره کرد.   همه موارد گفته شده از جذاب های بی نظیر استان گیلان میباشد که به جذب صنعت توریست ، اشتغال زایی در استان کمک شایانی کرده است البته باید این موضوع را مد نظر داشت که صنعت سفر و گردشگری تنها محدود به گردشگران نمی‌شود، بلکه افرادی را که به هر دلیلی از کشوری به کشور دیگر یا از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنند هم دربرمی‌گیرد.

    اگر نسبت به شغل های خدماتی علاقمند هستید و همیشه دنبال یک ایده خدماتی یا مغازه داری مناسب خودتون می گشتید در ادامه چند مورد از بهترین کسب و کار در گیلان در حوزه خدمات رو باهاتون به اشتراک گذاشتم , میتونید کلیک کنید و اطلاعات کامل اون ها رو ببینید.

    همچنین اگه دوست داشتید لیست کامل مشاغل خدماتی را هم ببینید می توانید بر روی دکمه لیست کامل خدماتی ها کلیک کنید.

     

     

     

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در میان مشاغل اینترنتی

    رسته بعدی که خیلی هم این روزها ترند شده , کسب و کارهای اینترنتی و شغل های آنلاین بازار ایران هستند. دلیل اهمیت رو هم تو این مقاله ( کسب و کار اینترنتی در ایران ) توضیح دادیم. پس مسلماً بررسی بهترین کسب و کار در گیلان در میان شغل های اینترنتی و آنلاین می توانند ایده های پولساز و بروز زیادی را در اختیار ما قرار دهد.

    ولی قبل از بررسی ایده های پولساز اینترنتی شاید لازم باشد جواب این سوال را هم بدانیم که آیا شما مناسب کسب و کار اینترنتی هستید یا نه؟ ما این سوال را در مقاله به عنوان (مشاغل آنلاین مناسب چه افرادی است ؟) بررسی کردیم که حتماً بهتون تو تصمیم گیری کمک میکنه.

     

    بهترین کسب و کار اینترنتی در گیلان

     

    اگر نسبت به شغل های اینترنتی علاقمند هستید و همیشه دنبال یک شغل اینترنتی مناسب خودتون می گشتید در ادامه چند مورد از بهترین کسب و کار در گیلان در حوزه مشاغل آنلاین رو باهاتون به اشتراک گذاشتم , میتونید کلیک کنید و اطلاعات کامل اون ها رو ببینید.

    همچنین اگه دوست داشتید لیست کامل مشاغل اینترنتی را هم ببینید می توانید بر روی دکمه لیست کامل مشاغل اینترنتی کلیک کنید.

     

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در میان مشاغل خانگی 

    رسته بعدی مشاغل خانگی و کسب و کار در منزل هستش که به دلیل سرمایه اولیه کم افراد زیادی رو به سمت خودش جذب کرده است. دلیل اهمیت  شغل های خانگی رو هم تو این مقاله ( مشاغل خانگی در ایران ) توضیح دادیم. پس مسلماً بررسی بهترنی کسب و کار در گیلان در میان شغل های خانگی می توانند ایده های جدید و کم سرمایه زیادی را در اختیار ما قرار دهد.

    ولی قبل از بررسی ایده های مشاغل خانگی شاید لازم باشد جواب این سوال را هم بدانیم که آیا شما مناسب کار در منزل هستید یا نه؟ ما این سوال را در مقاله به عنوان (کار در منزل مناسب چه افرادی است ؟) بررسی کردیم که حتماً بهتون تو تصمیم گیری کمک میکنه.

     

    کسب-و-کار-خانگی-در--گیلان

     

    مشاغل خانگی مدت‌هاست که به عنوان نوعی شغل با منبع درآمد تقریبا پایدار معرفی می‌شوند. این گونه از مشاغل به دلیل مزایای مختلفی مانند:

    • عدم وابستگی به مکان ثابت جهت اجاره و کاهش هزینه‌های مغازه داری
    • نزدیک بودن شخص به خانواده خود و رسیدگی مناسب‌تر به خانواده
    • استفاده از اعضای خانواده به عنوان نیروی کار برای انجام کارها

    اگرچه در گذشته مشاغل خانگی در استان گیلان به انجام مشاغل خانگی مانند قالی بافی، تولید صنایع‌دستی، آرایشگری، شست‌وشو و … برای ایجاد منبع درآمدی خلاصه می شد اما کسب و کارهای خانگی در استان گیلان هم مانند دیگر استان های کشور با ظهور اینترنت رنگ و بوی دیگری گرفته است. این روز‌ها مشاغل خانگی در استان گیلان طیف وسیعی از کسب‌وکار‌ها را دربر می‌گیرد که بیش از ۲۵۰ شغل می باشد، حوزه‌هایی که گرچه قطعا به تخصص یا مهارت ویژه‌ای نیاز دارد، اما با کمی صرف انرژی و خلاقیت قابل یادگیری و ایجاد درآمدزایی است؛ کار در منزل در گیلان در این راستا هر دو الگو سنتی و کسب و کار خانگی آنلاین را در خود دارد.

    اگر نسبت به مشاغل خانگی علاقمند هستید و همیشه دنبال یک شغل خانگی مناسب خودتون می گشتید در ادامه چند مورد از بهترین کسب و کار در گیلان در حوزه مشاغل خانگی رو باهاتون به اشتراک گذاشتم، میتونید کلیک کنید و اطلاعات کامل اون ها رو ببینید.

    همچنین اگه دوست داشتید لیست کامل مشاغل خانگی را هم ببینید می توانید بر روی دکمه لیست کامل شغل های خانگی کلیک کنید.

     

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در میان مشاغل کشاورزی

    و اما رسته بعدی مربوط به مشاغل کشاورزی است. شغل های پر زحمت و البته پر روزی که از قدیم و ایام در بازار ایران برای تامین مواد غذایی در کشور پر اهمیت بوده است. دلیل اهمیت رو هم تو این مقاله ( کشاورزی در ایران ) توضیح دادیم. پس مسلماً بررسی بهترین کسب و کار در گیلان در میان شغل های کشاورزی می توانند ایده های مناسب زیادی را در اختیار ما قرار دهد.

    ولی قبل از بررسی ایده های پولساز کشاورزی شاید لازم باشد جواب این سوال را هم بدانیم که آیا شما مناسب کار کشاورزی هستید یا نه؟ ما این سوال را در مقاله به عنوان (کشاورزی مناسب چه افرادی است ؟) بررسی کردیم که حتماً بهتون تو تصمیم گیری کمک میکنه.

     

    کسب-و-کار-کشاورزی-در--گیلان

     

     

    استان گیلان بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در حال تولید دارد، که در ۲۰ مورد رتبه اول تا پنجم را بخود اختصاص داده است   عملکرد کشاورزان و تولیدکنندگان استان گیلان از متوسط عملکرد کشوری بالاتر است اقتصاد استان گیلان، بر پایه کشاورزی، دامداری، صیدماهی و پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم استوار است.  مهم‌ترین محصولات کشاورزی استان شامل برنج و چای است، که در شهرهای مختلف گیلان، از جمله لاهیجان و رودسر کشت می‌شوند.  زیتون نیز از دیگر فراورده‌های زراعی استان میباشد که کشت آن در شهرستان رودبار رایج است.  گیلان در زمینه تولید چای، زیتون، فندق و بادام زمینی مقام اول و به لحاظ تولید برنج مقام دوم در ایران را داراست اخیراً باغات کیوی بخصوص در شرق گیلان رواج ویژه‌ای داشته و این محصول نیز به عنوان یکی از تولیدات این استان است. محصول اصلی کشاورزی تاکنون برنج بوده‌است. تقریباً همه زمین‌های قابل آبیاری شالیزارند (بیش از ۴۰ درصد مساحت جلگه). برنجکاری در همه مناطق وجود دارد ولی در دلتای سفیدرود بین لشت نشا و رشت و طالش دولاب شالیزار تقریباً تنها کشت موجود است.  ۵۲ درصد اراضی کشاورزی گیلان به کشت برنج اختصاص دارد. امروزه گیلان اصلی‌ترین منطقه تولید ابریشم در ایران است، و ۸۰ درصد تولید ملی را که بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ تن در سال می‌شود را در اختیار دارد چای امروز مهم‌ترین محصول زراعی است و لاهیجان منطقه اصلی آن است.

     

    کسب و کار شیلات در گیلان

    شیلات و صنایع وابسته، یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت در این استان است و علاوه بر آبزی‌پروری در مزارع پرورش ماهی، صید ماهیان استخوانی و غضروفی (ماهیان خاویاری) از دریای خزر نیز بخشی از این فعالیت محسوب می‌شود. گیلان حدوداً نصف تولید خاویار (بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن در سال) و استروژن (بین ۱۴۰۰ تا ۱۷۰۰ تن) ایران را در اختیار دارد. علاوه بر این فعالیت خاص، ۲۶ تعاونی صیادی بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن ماهی‌های حلال صید می‌کنند.

     

    تقسیم بندی منطقه ای کشاورزی در گیلان

    • مراکز مهم صید ماهی عبارتند از بندر آستارا، بندر کیاشهر و بندرانزلی
    • مهم‌ترین مراکز پرورش زنبور عسل عبارتند از اشکور بالا و پایین، عمارلو، دیلمان، آستارا و تالش
    • دامداری نیز در مناطق کوهپایه‌ای انجام می‌شود
    • گندم و جو، بادام زمینی، توتون و فندق نیز از دیگر محصولات زراعی گیلان می‌باشند که هنوز نیز به صورت انبوه در نقاط مختلف استان کشت می‌شوند
    • استان گیلان با سهم حدود ۰.۹ درصد از مساحت کل کشور ۹۲/۱ درصد چاي، ۳۷/۶ درصد برنج، ۷۶/۲ درصد فندق، ۸۵/۱ درصد ابریشم، ۶۰ درصد بادام زمینی، ۲۱/۴ درصد زیتون، ۷/۲ درصد مرکبات، ۱۳/۴ درصد گوشت ماهیان خاویار، ۴ درصد گوشت سفید، ۵/۱ درصد گوشت قرمز، ۲۲/۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۵ درصد خاویار کشور را تولید می کند

     

    صادرات از استان گیلان

    تجارت خارجی یکی از شاخص های مهم در توسعه اقتصادی و منابع تامین درآمدهای ارزی برای سرمایه گذاری در تکنولوژی جدید و افزایش توان تولیدی اقتصاد کشور است. استان گیلان در حاشیه دریای خزر، مرز جمهوری آذربایجان و نزدیک به بازار اوراسیا با داشتن مزیت های بندری، تجاری و کشاورزی و نیروی کار تحصیلکرده موقعیت مناسبی برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور دارد بیش از ۹۹ درصد محصولات کشاورزی صادراتی استان ، شامل محصولات نباتی و ۹۰ درصد محصولات باغی است صادرات ۴۰ نوع محصول کشاورزی در سال از مرز آستارا میزان این صادرات در نیمسال نخست امسال را ۲۴۷ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۹۷ دلار بوده است   کشورهای وارد کننده محصولات صادراتی استان گیلان جمهوری آذربایجان و روسیه می باشند یکی از محصولاتی که در ۱۵ سال اخیر تولید و مصرف آن زیاد شده است آلوئه ورا است، جالب است بدانید گیلان قطب تولید آلوئه ورا در کشور نیز بوده و طی سال جاری ۸۰۰تن آلوئه ورا در گیلان تولیدشده است   اگر نسبت به شغل های کشاورزی علاقمند هستید و همیشه دنبال یک ایده تولید محصول کشاورزی مناسب خودتون می گشتید در ادامه چند مورد از بهترین کسب و کار در گیلان در حوزه کشاورزی رو باهاتون به اشتراک گذاشتم ,  میتونید کلیک کنید و اطلاعات کامل اون ها رو  ببینید.

    همچنین اگه دوست داشتید لیست کامل مشاغل کشاورزی را هم ببینید می توانید بر روی دکمه لیست کامل کشاورزی کلیک کنید.

     

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در میان مشاغل دامداری

    رسته بعدی دامداری و دامپروری است که همیشه در کنار کشاورزی وظیفه تامین غذا را برعهده داشته و این باعث اهمیت آن در بازار ایران بوده است. دلیل اهمیت رو هم تو این مقاله ( دامداری در ایران ) توضیح دادیم. پس مسلماً بررسی بهترین کسب و کار در گیلان در میان شغل های پرورشی و دامداری می توانند ایده های پولساز زیادی را در اختیار ما قرار دهد.

    ولی قبل از بررسی ایده های پولساز دامداری شاید لازم باشد جواب این سوال را هم بدانیم که آیا شما مناسب کار دامداری هستید یا نه؟ ما این سوال را در مقاله به عنوان (دامداری مناسب چه افرادی است ؟) بررسی کردیم که حتماً بهتون تو تصمیم گیری کمک میکنه.

     

    بهترین کسب و کار دامداری در گیلان

     

     

    امکان کشت علوفه در استان گیلان در سطح وسیع فراهم است.لذا اگر در کنار علوفه و آب کافی، نژاد دامی مناسب پرورش داده شود،گوشت و فرآورده های لبنی بیشتر در کنار سودآوری بالاتر تولید خواهد شد، وجود رودخانه‌ها و مجاورت دریای خزر امکان فعالیت در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و همچنین استخر های پرورشی در کنار زمین های کشاورزی آبزی پروری در استان گیلان را ممکن ساخته است.

     

    سرانه تولید گوشت قرمز در ایران

    بر اساس نتایج آماری، گوشت گاو و گوساله با ٢٢,٤ هزار تن، ٥٧ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است.  گوشت گوسفند و بره با ١٣.٥ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.٩ هزار تن و سایر انواع دام با ۷٩۴ تن، به‌ترتیب ٣٤ درصد، ٧ درصد و ٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

     

    دامداری و تولید در استان گیلان

    گیلان سالانه بیش از ۲۹ هزار تن گوشت تولید می‌کند، شهرستان‌های کوهستانی نظیر تالش، رودسر، ماسال و رضوانشهر قطب پرورش دام سبک گیلان و شهرستان‌های جلگه‌ای نظیر رشت، سیاهکل، لاهیجان و لنگرود از قطب های پرورش دام سنگین استان محسوب می‌شوند. استان گیلان با داشتن ۲۰۱ واحد گاوداری گوشتی صنعتی با ظرفیت بیش از ۱۸ هزار راس گاو، رتبه ۱۲ کشور را داراست. در این استان یک میلیون  ۲۷۸ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد که ۷۰ درصد آن را دام سنگین تشکیل می دهد با ۳ کشتارگاه صنعتی با ظرفیت ۵۵۰ راس دام سنگین و ۱۸۵۰ راس دام سبک در روز دارد. این استان بیش از یک میلیون و ۲۷۸ هزار راس دام سبک و سنگین دارد، تولیدات محصولات دامی حدود ۴۴۰ هزار تن در سال و حدود ۲۵ درصد تولیدات کشاورزی به خود اختصاص داده است، گیلان با  ۱۹۳ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت ۱۰۸۰۰ راس ۲۵ واحد مرکز جمع آوری شیر دارد و بیش از ۲۹۷  هزار تن شیر در استان گیلان تولید می شود و همچنین ۴۵ هزار و ۵۰۸ تن گوشت مرغ در گیلان تولید و روانه بازار مصرف شده است.   اگر نسبت به شغل های دامداری علاقمند هستید و همیشه دنبال یک ایده دامداری مناسب خودتون می گشتید در ادامه چند مورد از بهترین کسب و کار در گیلان در حوزه پرورش و دامداری رو باهاتون به اشتراک گذاشتم , میتونید کلیک کنید و اطلاعات کامل اون ها رو  ببینید.

    همچنین اگه دوست داشتید لیست کامل مشاغل دامداری را هم ببینید می توانید بر روی دکمه لیست کامل دامداری ها کلیک کنید.

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در میان مشاغل هنری

    مشاغل هنری در استان گیلان و به صورت کلی شغل های حوزه هنری در گیلان با تنوع بالای هستند که تیم ما نیز با تقسیم بندی خود این حوزه را پربارتر هم کرده است در بررسی کسب و کارهای هنری در استان گیلان تلاش می کنیم برترین های این حوزه در استان گیلان را معرفی نماییم

     

     

    بهترین کسب و کار هنری در گیلان

     

     

    صنایع دستی در هر منطقه ای از کشورمان نشان دهنده تفاوت های در آداب و رسوم و فرهنگ و سنت های بومی هر منطقه است استان گیلان به جهت دارا بودن پیشینه ی تاریخی، دارای تنوع صنایع دستی بسیار می باشد. که کاملا بومی و معرف آداب و رسوم و پیشینه ی کهن این سرزمین می باشد یکی از شهر هایی که در این استان دارای بیشترین صنایع دستی می باشد، آستانه‌ی اشرفیه نام دارد. این شهر مابین شهر رشت و لاهیجان واقع شده است. ماسوله، رشت، لاهیجان، انزلی، املش از سایر شهر های پر اهمیت در زمینه تولید صنایع دستی هستند و توانسته به یکی از بهترین کسب و کار در گیلان تبدیل شود.

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه آموزش

    آموزش از جمله رسته های شغلی است که به دلیل آگاهی روزافزون مردم با رشد بسیار مناسبی در حال پیشرفت است

     

    کسب-و-کار-آموزشی-در-گیلان

     

    در استان گيلان تعداد ۴۶ مرکز علمی و دانشگاهی تعریف شده است. دانشگاههای استان گيلان صاحب امتیاز ۲۸ ژورنال تخصصی علمی هستند و تاکنون ۴۴ شماره منتشر نموده اند. ورود به کسب و کارهای آموزشی در استان گیلان به صورت کلی به دو راه امکان پذیر است

    • راه اندازی آموزشگاه فیزیکی یا وب سایت آموزشی
    • فعالیت به صورت استاد در حوزه خاص

    امروزه به دلیل تقاضای بالایی که در این استان وجود دارد، مشاغل زیادی در حوزه آموزش های آکادمیک و غیرآکادمیک توانسته‌اند به درآمدهای قابل توجه‌ای دست پیدا کنند و به یکی از بهترین کسب و کار در گیلان تبدیل شود.

     

    ۱۰ پیشنهاد ویژه برای بهترین کسب و کار در گیلان

    حالا که بهترین کسب و کار در گیلان در تمام رسته های شغلی ایران بررسی کردیم , شاید مقایسه و انتخاب قدری براتون سخت باشه.

    اولین پیشنهاد من اینه: اگه واقعا نمیدونی کدوم شغل مناسبت هستش و تو انتخاب شغل به کمک نیاز داری , من تجربه خودم رو تو این جا ( انتخاب شغل طلایی ) باهاتون به اشتراک‌ گذاشتم که میتونه بهتون کمک کنه

     

    و اما پیشنهاد دوم: راه حل دوم من , بررسی این ( Top 10 )  یا همون ده تا پیشنهاد ویژه برای پردرآمدترین شغل در گیلان هستش.

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه تولید

    اگر به دنبال بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه تولید هستید,  با توجه به جذابیت بازار و رضایت فعالین این مشاغل پیشنهاد ما این موارد هستند.

     

    ۱. تولید روغن حیوانی

    روغن‌ حیوانی یکی از روغن های خوب است که به دلیل نحوه تولید سنتی آن نسبت به تولید صنعتی کره از کیفیت بالاتری برخوردار است. روغن‌ حیوانی از اسید چرب ترانس پایین تری برخوردار هستند و خاصیت ضد سرطانی دارند. به با توجه به اینکه هنوز واحدهای زیادی به این حرفه ورود نکرده‌اند این بازار هنوز در بخش صنعتی گام های اولیه را برداشته است.

    ما در مقاله ” تولید روغن حیوانی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای تولید روغن حیوانی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

     

    ۲. بسته بندی برنج

    امروزه بسته بندی برنج با توجه به مزایای بسیاری که برای مصرف کنندگان دارد بسیار مورد علاقه قرار می‌گیرد. کیسه‌های برنج با توجه به اینکه می‌تواند از ورود حشرات و آفات و … به داخل برنج جلوگیری می‌کند، و در نمونه‌های زیادی از کیسه برنج با توجه به جنس ضد آب آنها می‌تواند از برنج در برابر رطوبت و آب جلوگیری کند. بخصوص در هنگام حمل و نقل بسته بندی برنج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در استان گیلان به دلیل دسترسی راحت و ارزان تر به برنج، شما می‌توانید به راحتی به بیزنس بسته بندی برنج ورود پیدا کنید و یک کسب و کار تولیدی مناسب را در استان خودتان راه اندازی کنید.

    ما در مقاله ” بسته بندی برنج ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی شغل بسته بندی برنج نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

     

    ۳. کارگاه تولید درب و پنجره upvc

    تولید درب و پنجره دو جداره یوپی‌وی‌سی (windows upvs) و آلومینیوم از مشاغلی است که با توجه به اینکه به‌طور مستقیم مرتبط به صنعت ساخت‌وساز است ولی به‌طبع وجود ساخت‌وساز رونق نداشته و حتی در صورت کساد بودن بازار ساخت ساز نیز این شغل بازار کار اختصاصی خود را دارا می‌باشد، زیرا تعویض پنجره‌های ساختمان یکی از موارد نوسازی و نیز دکوراسیون داخلی ساختمان می‌باشد. و همچنین با توجه به اینکه گرفتن پایان کار ساختمان، مستلزم دارا بودن در و پنجره دوجداره می‌باشد، جذابیت‌های این شغل را بیشتر و بازار کار را پررونق تر کرده است. با اندکی تحقیق درزمینه این شغل مشخص می‌شود که حتی دکوراسیون داخلی‌ها نیز سفارش در و پنجره دارند و این شغل همیشه مشتری‌های خود را دارد.

    در استان گیلان بخصوص شهرهایی مانند رشت و لاهیجان به دلیل رونق ساخت و ساز، راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره می‌تواند یکی از مشاغل سودآور و پردرآمد بشمار آید. ما در مقاله ” کارگاه تولید درب و پنجره upvc ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره upvc نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه مشاغل خدماتی

    اگر به دنبال بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه مشاغل خدماتی هستید,  با توجه به جذابیت بازار و رضایت فعالین این مشاغل پیشنهاد ما این موارد هستند.

     

    ۴. مغازه سوغات فروشی

    مغازه سوغاتی فروشی با توجه به گرایش مردم به محصولات خاص و زیبا، به یکی از مشاغل پر رونق بدل شده است. به دلیل توریستی بودن استان گیلان و حجم بالای مسافران در آن، مغازه سوغات فروشی یکی از کسب و کارهای پررونق در این استان شناخته می‌شود. در مغازه های سوغاتی فروشی با توجه به تنوع گسترده اجناسی که برای فروش دارند، به همان میزان مشتری های بیشتری برای خرید وجود دارند. یک مغازه سوغات فروشی می تواند در کنار محصولات بومی و محلی خود محصولات زیاد دیگری نیز از جمله محصولات صنایع دستی برای فروش داشته باشد.

    شغل سوغات فروشی در شهرهای توریستی از جمله مشاغل پردرآمد محسوب می شود. ما در مقاله ” مغازه سوغات فروشی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی مغازه سوغات فروشی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

    ۵. اقامتگاه بومگردی

    این روزها بسیاری از افراد که سفر می‌کنند دیگر سراغ هتل‌های لوکس در شهرها نمی‌روند. گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند دوست دارند به نقاط بکر و سرسبز ایران بروند و در اقامتگاه‌های بومگردی سکونت کنند و با آداب و رسوم محلی آنجا و مهمان‌نوازی آنها آشنا شوند. به همین خاطر در چند سال اخیر اقامتگاه‌های بومگردی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و رقابت در بین آنها زیاد شده است. به همین بسیاری از افرادی که خانه روستایی که در موقعیت توریستی و تفریحی واقع شده‌اند به فکر راه اندازی اقامتگاه بوم گردی افتاده‌اند تا بتوانند از این موقعیت برای کسب درآمد استفاده کنند.

    گیلان دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است که مطمئناً راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی می‌‌تواند به جذابیت این مناطق و همچنین سهولت اسکان گردشگران کمک کند از همین رو راه اندازی اقامتگاه بومگردی در استان گیلان را می‌توان یکی از بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه گردشگری دانست.
    ما در مقاله ” اقامتگاه بومگردی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی اقامتگاه بومگردی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

    ۶. مغازه لبنیاتی

    شغل لبنیاتی به شغلی گفته می‌شود که از شیر دام‌ها برای تولید لبنیات مانند شیر پاستوریزه شده، پنیر، ماست، خامه استفاده می‌شود. معمولاً ماده اولیه تولید انواع لبنیات، شیر گاو است. اما گاهی از شیر سایر پستانداران همچون بز، گوسفند، گاومیش و … هم استفاده می‌شود. مغازه لبنیاتی در کنار حاشیه سود مناسب خود می‌توانند تولید کننده محصولات لبنی نیز باشد؛ و در سودهای بیشتری سهیم باشد. در بسیاری از شهرهای گیلان به دلیل نزدیکی با روستاهای اطراف آن، تهیه و توزیع شیر و لبنیات به سادگی انجام می‌شود و مغازه لبنیاتی می‌تواند یک شغل سودآور تلقی شود.

    اگر شما بتوانید مغازه لبنیاتی خود را در موقعیت خوبی راه اندازی و کیفیت محصولات لبنی و فرآورده‌های آن را افزایش دهید مطمئناً از فروش بسیار بالایی برخوردار خواهید شد بصورتی که در بسیاری از شهرها صف مغازه‌های لبنیاتی در اول صبح و حوالی غروب تا بیرون از مغازه لبنیاتی نیز کشیده می‌شود به همین دلیل مقاله لبنیاتی را می‌توان جز بهترین کسب و کار در گیلان بشمار آورد.
    ما در مقاله ” مغازه لبنیاتی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد راه اندازی آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی مغازه لبنیاتی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه کشاورزی و زراعت

    اگر به دنبال بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه کشاورزی و زراعت هستید,  با توجه به جذابیت بازار و رضایت فعالین این مشاغل پیشنهاد ما این موارد هستند.

     

    ۷. کشت برنج

    کشت برنج در استان های شمالی ایران از قدیم الایام رواج داشته است و جز جدایی ناپذیر فرهنگ مردم شمال شده است. البته تا چند سال قبل در استان های اصفهان و خوزستان نیز برنج کشت می‌شد که به دلیل کم آبی کشور کشت برنج در این استان ها متوقف شده است. کاشت برنج از  جمله محصولات کشاورزی است که به آب فراوانی نیاز دارد. از این رو کاشت برنج در مناطقی صورت می‌گیرد که بارندگی فراوانی داشته باشد. گیلان و مازندران بیش از ۸۰ درصد برنج مصرفی کشور را تامین می‌کند و از این نظر نقش مهمی را ایفا میکنند.

    ما در مقاله ” کشت برنج ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد کشت برنج پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای کاشت و پرورش برنج نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

     

    ۸. کشت چای

    در کشور ما ایران سالانه حدود ۱۱۰ هزار تُن چای مصرف می‌شود که فقط ۲۳ درصد آن در داخل کشور کشت می‌شود. کشت چای در کشور ما در اختیار استان گیلان است که با حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای رکورددار کاشت چای در خاورمیانه است. به طور متوسط در هر هکتار باغ چای می‌توان حدود ۵ تُن محصول چای را در سال برداشت کرد. با وجود اینکه بیشتر باغات چای در گیلان زیر یک هکتار هستند اما برای یک سرمایه گذاری اصولی و پرسود باید به فکر راه اندازی باغ چای با مساحت بالای یک هکتار باشید.

    ما در مقاله ” کشت چای ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد کاشت و پرورش چای پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای کشت چای نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

    بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه دامپروری و شیلات

    اگر به دنبال بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه دامپروری و شیلات هستید,  با توجه به جذابیت بازار و رضایت فعالین این مشاغل پیشنهاد ما این موارد هستند.

     

    ۹. پرورش ماهی قزل آلا
    کشور ایران کشوریست که وسعت آن بسیار زیاد و بیشتر مناطق کشور کوهستانی و در ارتفاع بسیار بلند واقع شده است که با توجه به سیستم جدید در پرورش قزل آلا برای این امر بسیار مناسب است. تولید ماهی قزل آلا بر اساس گذر آب و برگشت دوباره‌ی آن آب و مورد استفاده قرار گرفتن در بخش کشاورزی و صنعت است.
    از همین رو استان گیلان موقعیت جغرافیایی مناسبی برای پرورش ماهی قزل آلا دارد و پرورش ماهی قزل آلا توانسته است به یکی از بهترین کسب و کار در گیلان در زمینه شیلات تبدیل شود. پرورش قزل آلا سود بسیار خوبی را ازآن پرورش دهنده ی خود میکند و اگر فروش خود را به صورت صادر کردن به کشور های اطراف از جمله روسیه ،عراق ،گرجستان و… انجام دهیم، درصد سودی که از این کار بدست می آوریم تا چند برابر افزایش پیدا میکند.
    ما در مقاله ” پرورش ماهی قزل آلا ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای پرورش ماهی قزل آلا نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

     

    ۱۰. پرورش زالو

    زالو خواص درمانی زیادی دارد و از سردرد و سینوزیت گرفته تا میگرن و بیماریهای عفونی را درمان می‌کند. علاوه بر این موارد از زالو می‌توان در تولید مواد آرایشی‌بهداشتی استفاده کرد. با توجه به اینکه ناحیه خزری ایران بهترین زالوی جهان را دارد، طرفدارن زیادی دارد؛ پس نگران اشباع شدن بازار کار این حرفه نباشید؛

    پرورش زالو چند سالی هست که در کشور شروع شده و طرفداران زیادی هم دارد. زالو غالبا با هدف تولید زالوی طبی و در راستای مصارف درمانی صورت میگیرد واز طرفی در طب سنتی ما جایگاه ویژه ای دارد. از طرفی تکثیر زالو سود خوبی دارد و شرایط پرورشش هم به علت قرار گرفتن در فضای سرپوشیده به مراتب راحتتر از خیلی از شاخه ها از جمله دام و طیور است. پرورش زالو در استان گیلان به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و خزری به یکی از بهترین کسب و کار در گیلان تبدیل شده است.
    ما در مقاله ” پرورش زالو ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای پرورش زالو نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

    سخن پایانی

    استان گیلان به دلیل موقعیت مکانی خاص خود زمینه ساز فرصت های شغلی زیادی است، فرصت های که ممکن است دیده شده باشند یا بکر , حلقه مفقوده این فرصت ها خلاقیت و پشتکار است. همیشه این اصل جاری بوده که بیشترین درآمد در هر حوزه ای مربوط به دسته می شود , اولین ها و یا بهترین ها پس یا با خلاقیت تلاش کنید به شغل های جدید نادیده شده در استان گیلان ورود کنید تا اولین باشید و یا با تلاش و پشتکار سعی کنید در مشاغل موجود در استان گیلان بهترین باشید در این مسیر آکادمی مشاغل در کنار شماست.

    منبع

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.